סכסוך ירושה בין אחים

במשפחות רבות נוצרים סכסוכי ירושה לאחר לכתו של אדם קרוב, כמו לדוגמה סכסוך בין הילדים או בין בת הזוג לאור הוראות הצוואה, או העובדה שאין צוואה.

המשמעות של סכסוכי ירושה

לאחר שאדם הולך לעולמו מחלקים את ממונו ואת רכושו ולעיתים נוצרים מצבים שבהם אחד מהיורשים או כמה מהם, אינם מרוצים מהתוצאה. ברוב המקרים מדובר ביורש שחש מקופח כיוון שקיבל פחות כסף, אדם שלא קיבל כסף כלל, אדם שכועס על כך שמישהו אחר קיבל נתח גדול יותר מהירושה ועוד. כאשר מדובר באדם שהיה בעל נכסים ובעל עסקים, הדברים הם הרבה יותר מסובכים ומורכבים ולכן כאשר אין שביעות רצון ותחושה של חוסר הגינות, נוצרים סכסוכי ירושה.

לאור המצבים הללו יש יורשים שמנתקים כל קשר עם בני המשפחה שלהם, כמו לדוגמה סכסוך ירושה בין אחים והם לא מדברים לאורך חודשים ואף שנים רבות. ההשלכות של המצבים האלו היא שבני משפחה לא נמצאים בקשר, בני דודים לא מכירים זה את זה ולכן נוצר וואקום עצוב בכל משפחה כזו.

מעבר לכך רבים מהם מחליטים לתבוע יורש זה או אחר, כמו את אחד האחים או את בת הזוג. המצבים הללו קורים במשפחות רבות וגם  במשפחות שיש בהם פרק ב' או פרק ג' ויש ילדים שנולדו בכל מערכות היחסים האלו וכל אחד מעוניין בנתח משמעותי מהירושה.

הימנעות מסכסוכי ירושה

כדי להימנע ממצבים של סכסוכי ירושה בין אחים, בני זוג רבים וגם אנשים בודדים מכינים מראש צוואות הדדיות או צוואות רגילות אצל עו"ד צוואות אלעד בן. קיימת חשיבות רבה לכלול בצוואה את כל נושא הרכוש והממון באופן מפורט. היכן קיימים כספים ונכסים בארץ ובחו"ל, כדי שאפשר יהיה לאתר את כולם בעת הצורך.

מעבר לכך רושמים את הפרטים המלאים של כל אחד מהיורשים ואם החלוקה ביניהם תהיה באופן שווה או בחלוקה לא זהה. זה קורה במקרים שבהם אחד מהיורשים כבר קיבל בעבר סכום כסף משמעותי על חשבון הירושה כמו בעת רכישת דירה. או לחלופין קיים רצון לנטרל את אחד הילדים ולא להעניק לו חלק מהירושה עקב סכסוך משפחתי פנימי והעובדה שאין כל קשר ביניהם.

כאשר הכול רשום באופן חד משמעי בצוואה, עורך הדין מבצע באופן מדויק את הפעולות הרלוונטיות על פי ההוראות הרשומות בצוואה.

הפעלת צו ירושה

אדם שלא הספיק להכין צוואה כיוון שהלך לעולמו בגיל צעיר, או לחלופין העדיף שלא להכין מסמך זה מראש, לאחר לכתו מהעולם הזה, עורך דין צוואות אלעד בן יגיש בקשה לקבלת צו ירושה. במקרה זה חלוקת הרכוש והממון תתבצע על פי החוק בנושא זה.

תביעות משפטיות לאור סכסוכי ירושה

כשמדובר בסכומי כסף משמעותיים או בנכסים בעלי ערך כספי רב, יש יורשים שמחליטים לתבוע יורשים אחרים, כדי לשנות את אופן החלוקה. מדובר במצבים לא נעימים שבהם הצדדים נפגשים בבית המשפט וכל אחד מהם עושה כל שניתן כדי לנצח בסכסוכי ירושה. ההחלטה של השופט משתנה על פי הנתונים בכל מקרה והדיונים האלו נמשכים חודשים ובמקרים רבים גם שנים רבות.

אם אתם זקוקים לסיוע בנושאים משפטיים הקשורים לצוואות ולירושות, השאירו כאן את הפרטים שלכם ונציג שלנו ישוחח אתכם בהקדם כדי לקדם את התהליכים הנחוצים על פי פרטי המקרה.

אולי יעניין אותך עורך דין ירושה תל אביב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות