שלושה דברים שחשוב לדעת על תביעות נזקי גוף

כל מי שניזוק בגופו רוצה לקבל על כך פיצוי הולם. את מי תובעים? כמה תובעים? האם גם חושבים על העתיד? בכל מקרה כזה מומלץ לפנות לעורכי דין לנזקי גוף

תביעה של נזקי גוף היא אחת התביעות הנפוצות. הסיבה היא שאלו נגרמים לאדם בשגרת היום יום ויכולים לקרות לכל אחד ואחת מאיתנו. מי לא רוצה שהאדם שגרם לו לנזקי הגוף ייקח אחריות על הנזקים שנגרמו וישלם את הפיצויים המגיעים?

בית משפט או חברת הביטוח?

על מנת לתבוע פיצויים על נזקי גוף שנגרמו לנפגע קיימות שתי אפשרויות לתביעה: האפשרות האחת ובהנחה שיש לנפגע ביטוח וכיסוי ביטוחי לנזקי גוף, היא להגיש תביעה לחברת הביטוח של הנפגע. האפשרות השנייה היא הגשה של תביעת נזיקין שמוגשת ישירות לבית המשפט.

יש לקחת בחשבון שכשבוחרים לתבוע את חברת הביטוח, עלולה חברת הביטוח גם לדחות את התביעה, זאת מאחר והיא משתמשת בפרשנויות משפטיות שהיא בוחרת על מנת שיתאימו לה ויסייעו בידיה למנוע תשלום של תגמולי ביטוח. זה קורה למבוטחים רבים וחשוב מאד לדעת את זה. נכון שלעיתים ניתן להגיע עם חברת הביטוח לסוג של פשרה, אבל לרוב הפשרה הזו לא מיטיבה עם הנפגע עצמו מאחר ולרוב הוא זה אשר מוותר על לא מעט סכומים שמגיעים לו.

מצד שני, הגשה של תביעה לבית המשפט, גם אם שם סיכויי ההצלחה בהשגת פיצויים גבוהים הם גדולים יותר, אבל זה מצליח רק כשמצליחים להוכיח ללא צל של ספק את האחריות של המזיק לנזק שנגרם.

מכאן ניתן להסיק שבמקרה של נזק ורצון להגיש תביעה על נזקי גוף, חשוב ביותר להתייעץ ולהיעזר בשרותיהם של עורכי דין לנזקי גוף, שכן להם המומחיות, הידע והניסיון להחליט באיזה מסלול מבין השניים כדאי לבחור על מנת למצות את מלוא הזכויות והפיצויים המגיעים לניזוק.


אולי יעניין אותך נדל"ן בארה"ב


תקופת התיישנות

על אף שמומלץ להמתין עד להתגבשותו של הנזק, צריך לקחת בחשבון שקיימת מגבלה של "תקופת התיישנות" התקפה להגשת תביעה. כשמדובר על תביעה לבית המשפט, תקופת ההתיישנות היא של עד 7 שנים. כאשר מבקשים להגיש תביעה לחברת הביטוח, תקופת ההתיישנות קצרה בהרבה ועומדת על 3 שנים מיום קרות המקרה שגרם לנזק הגופני.

פרט משמעותי וחשוב מאד לתשומת הלב הוא שבעולם הביטוח תקופת ההתיישנות יכולה להשתנות, בוודאי כאשר מדובר בתחומי ביטוח שונים ולכן, מומלץ לפנות לעורכי דין נזקי גוף לקבל מידע עדכני ובטוח.

חישוב פיצויים – עבר ועתיד

חישובם של הפיצויים בתביעות שהן תביעות על נזקי גוף נעשים בהסתמך על מה שמכונה בשפה המקצועית "ראשי נזק" והם מתייחסים להווה, לעבר ולעתיד. ראש נזק המתייחס לעבר עוסק בנזק שקרה עד להגשתה של התביעה רגע מתן פסק הדין. ראש נזק עתידי מתייחס לנזקים העתידיים הצפויים ואשר יתגבשו מיום פסק הדין ועד סוף חייו של הניזוק. חשוב לדעת שתחום הפיצויים הזה מוסדר בפסיקתם של בתי המשפט ומתבסס על עקרונות קבועים בחוק ובפקודת הנזיקין.

עוד על עורך דין ירושה תל אביב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות