ירושה על פי דין

אזרחים ישראלים רבים בוחרים לערוך צוואה כדי להשאיר מידע מפורט על הנכסים והממון שברשותם ואת הפרטים המלאים של היורשים. עם זאת יש גם אזרחים שבוחרים שלא להשאיר צוואה. במקרים הללו חלוקת הממון והנכסים ליורשים מתבצעת על פי חוק ירושה על פי דין.

יישום של חוק ירושה על פי דין

הקו המנחה של חלוקת ירושה על פי דין היא על פי הקרבה המשפחתית. יש מעגל משפחתי קרוב שכולל את בן או בת הזוג, לאחר מכן ילדיו של הנפטר. המעגל הרחוק יותר הוא של הנכדים ולאחר מכן הוריו של הנפטר ואחיו. המעגל הקיצוני ביותר הוא של הורי הוריו של המוריש כלומר הסבא והסבתא שלו.

סיוע בנושא צו ירושה

כשאדם נפטר ובמיוחד אם מדובר במוות פתאומי, בני המשפחה אינם יודעים מה לעשות קודם ולכן הדרך הטובה ביותר היא לפנות אל עורך דין צוואות אלעד בן כדי שיבדוק את הנתונים ואם אכן אין צוואה, הוא יפנה לבית המשפט ויבקש צו ירושה. לאחר פרק זמן קצר מתקבל צו זה ובהתאם לחוק, עורך הדין ינהל את אופן חלוקת העיזבון.

קדימות בנושא הירושה

על פי החוק, זהו אופן חלוקת העיזבון:

  • עזבון של נפטר שהותיר אחריו בן זוג וגם ילדים, מתחלק שווה בשווה בין בן הזוג לבין הילדים וילדיהם. בן או בת הזוג מקבלים מחצית והילדים את המחצית השנייה מתוך כלל הירושה.
  • העיזבון של נפטר שהותיר אחריו בן זוג אך לא הותיר ילדים, מתחלק שווה בשווה בין בן הזוג ובין הורי הנפטר, מחצית מהירושה לכל אחד מהצדדים.
  • במקרים שבהם המוריש נפטר הותיר אחריו בן זוג, אך לא הותיר אחריו הורים אלא רק אחים בלבד, העיזבון יחולק כך – שני שליש לבן זוג ואת השליש הנותר מחלקים בין האחים באופן שווה ביניהם.
  • בן הזוג יורש את מלוא העיזבון רק במצב שבו הנפטר לא הותיר אחריו ילדים, הורים או אחים.
  • הילדים של הנפטר ירשו את העיזבון כולו אם לנפטר לא היה בן זוג או בת זוג.
  • הורי הנפטר, אחיו ואחיותיו מתחלקים בכל העיזבון שכולל נכסים וממון רק אם למנוח לא היה בן זוג / בת זוג ולא היו לו ילדים כלל.
  • ירושתו של מנוח שלא היו לו ילדים ולא היה לו בן או בת זוג, אחים או הורים, מתחלקת שווה בשווה בין הורי הוריו של הנפטר וצאצאיהם (דודיו של הנפטר).

הפעלת צו ירושה

הפעלת צו ירושה היא נושא רגיש והוא גורם לא אחת לעימותים בין גורמים משפחתיים שונים שכל אחד מהם טוען שהוא אמור לקבל נתח גדול יותר מהירושה. לכן חשוב לבצע את כל התהליך בניהולו של עו"ד צוואות אלעד בן שינתב את הדרך על פי חוק ירושה על פי דין וזאת כדי למנוע מחלוקות וסכסוכים בין בני המשפחה.

אם מדובר במשפחה שיש בה בני זוג בפרק ב' או ג'י וגם ילדים מכל מערכות היחסים, הדבר הופך להיות מסובך יותר הן מבחינה משפחתית והן מבחינה משפטית.

אם עליכם להפעיל צו ירושה, דברו אתנו ועורך הדין המיומן שלנו יבצע עבורכם את התהליך באופן מוקפד מתחילתו ועד סופו, כדי למנוע עימותים משפחתיים מיותרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות